fredag 18 september 2009

En eller två bloggar?

I senaste numret av Dagens Samhälle finns ett helt uppslag med rubriken Facebook och bloggar avgör kommunvalet. Många politiker sägs komma att använda nya medier i valrörelsen. I nätupplagan har man för säkerhets skull en Facebook-skola, så att jag och andra kan sätta oss in i vad det innebär att vara ansluten till Facebook.
Jag tänker inte ansluta mig till Facebook - det verkar tidsödande och jobbigt. Det gör också, såvitt jag förstår, att twittra - det verkar som man måste vara online hela tiden. Däremot är det roligt att blogga. Jag har två bloggar, en för mina nära och kära i en ganska vid krets, en med politiska reflektioner. När jag läser Dagens Samhälles råd verkar det som att det inte är någon bra idé att ha två bloggar. Man ger fem råd till bloggare. Det första är "Inte för tråkigt! Blanda politiskt-personligt, hitta en balansgång, föreläs inte.
Jag vet inte om någon läser min politiska blogg, däremot den personliga. Om någon är mer intresserad av en politisk blogg - om än aldrig så anspråkslös - så kan man tänka sig att den personen skulle bli irriterad över att läsa om Zorro, se bilder av Zorro och allmänt höra om min vardag. Så nu när jag har kommit så här långt i mina funderingar så lutar det ändå åt att jag fortsätter att ha två bloggar... Men det är kul att blogga! Och ju fler bilder desto roligare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar