torsdag 1 oktober 2009

Telefonservice


Jag har brutit foten och blivit gipsad som akutpatient i Västervik. Nu är jag åter i Örebro och här ska gipset tas bort efter fyra veckor. För några dagar sedan ringde jag ortopedmottagningen på USÖ för tid för gipsborttagningen. Det blev 40 minuters väntan i telefonen och det är OK - men med ny teknik var det helt onödiga minuter. Under min väntan hördes varannan minut en käck röst som sade "det är fortfarande kö men vi tar snart emot ditt samtal, tack för att du väntar". Jag skulle ha velat veta vad som menades med "snart", t ex som när man ringer Dramaten: "det är tolv samtal före". Då kunde jag ju veta om jag faktiskt skulle vänta eller i stället återkomma.
Nu har jag just ringt ortopedmottagningen i Västervik. Där ombads jag knappa in mitt telefonnummer och fyrkant eller att vänta kvar. Jag knappade in och fick besked att jag skulle bli uppringd c:a kl 8.25. Kl 8.23 ringde en vänlig människa och på två minuter var hela ärendet uppklarat.
Så skulle jag vilja att vi får det när vi ringer till vår sjukvård i Örebro läns landsting. Jag har framfört det till Patientnämndens ordförande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar