onsdag 8 april 2009

Pressmeddelande från alliansen

Min partikamrat John, som har koll på det mesta, skriver i sin blogg om vår politiska majoritets senaste pressmeddelande. Pressmeddelandets rubrik är Socialdemokraterna använder kommunens resurser regelvidrigt - igen. När jag läser pressmeddelandet förfäras jag, liksom John, över den enormt dåliga språkbehandlingen i texten. John hittade 16 skrivfel och ett faktafel i den ganska korta texten, jag hittade ytterligare ett språkfel och ett skrivfel. Det värsta måste väl vara, jag utgår från att det är ett skrivfel, att man gav Staffan Werme benämningen (s), dessutom med liten bokstav genomgående för alla partibeteckningar.
Det man skriver är ens ansikte utåt, sade en lärare en gång och syftade på språkbehandling och stavning. Hur kan kommunalrådskansliet i Örebro kosta på sig att ha ett så dåligt ansikte utåt?
Sedan kan jag väl fundera över varför man inte använde Socialdemokraternas kuvert om man nu skulle skriva till grannarna till den blivande idrottshallen... Då hade det ju också synts att partiet och inte kommunen betalade portot.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar