torsdag 2 april 2009

Sämre villkor för unga med funktionsnedsättning

Idag har jag fått infört en debattartikel i Nerikes Allehanda. Jag skickade den i förrgår kväll och idag finns den i tidningen, så snabbt!
Det jag reagerat över är förslag i en statlig utredning, Brist på brådska, att försämra försörjningsmöjligheterna för de allra flesta unga som idag har aktivitetsersättning. I stället ska arbetslinjen gälla fullt ut för alla utom dem som nu och för alltid konstateras helt sakna arbetsförmåga. Det är en helt omöjlig lösning försörjningsmässigt för dem, som inte tillhör den gruppen utan har, eller kan utveckla, en viss arbetsförmåga.
I dagens Dagens Samhälle, tidning för Sveriges kommuner och landsting, står idag en artikel med precis samma uppfattning som min!
Jag har nu en lång stund försökt att länka till min artikel och till den i Dagens Samhälle. Tyvärr överstiger det min tekniska förmåga!

1 kommentar:

  1. http://help.blogger.com/bin/answer.py?hl=en&answer=41379

    Hej Inger! Kolla om du förstår något på den här sidan! Annars hjälper jag dig gärna nästa gång du är på rådhuset!

    Mvh, John

    SvaraRadera