söndag 1 mars 2009

Politisk blogg




Igår deltog jag i Förtroendevaldas dag här i Örebro. Det blev en intressant dag med föreläsning och seminarium, möte med partikamrater i stimulerande miljö på universitetet. Det allra bästa var en lång föreläsning av Erik Amnå. Han talade på temat Jourhavande medborgare om samhällsengagemang på gott och ont, om det civila samhällets oundgängliga betydelse och om varför vi engagerar oss.
Björn Sundin, kanslichef på vårt, numera, oppositionskansli, proklamerade valrörelsens start. Det gäller både EU-valet i juni och det allmänna valet 2010. Starta en blogg, var en av uppmaningarna. Jag tog detta ad notam och här är min politiska blogg. John, min nämndkamrat i nämnden för funktionshindrade, har 200 besök varje dag i sin blogg. Jag har inga förväntningar på att jag ska nå därhän, tycker det är roligt att skriva och kanske vill någon eller några titta in i bloggen.
Hoppas jag kommer på alla tekniska finesser: räkneverk som visar antalet besök (resultatet kan bli en besvikelse dock) och hur man länkar hit och dit. Jag ska fråga John!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar