tisdag 31 mars 2009

Sämre för unga med funktionsnedsättning


Partikamraten John tipsade om en artikel som ledde till att jag på nätet sökte reda på betänkandet Brist på brådska. Jag tycker inte om innehållet i betänkandet, ser det som ytterligare ett sätt att minska regeringens ansvar för vid sjukdom - och nu vid omfattande funktionsnedsättning. Jag har skrivit en debattartikel och skickat till Nerikes Allehanda och en motion till Örebro Arbetarekommun. Motionen har jag också skickat till Lennart Axelsson, riksdagsledamot (S) på Örebrobänken och ledamot i socialförsäkringsutskottet. I motionen framhåller jag, med stöd av styrelsen i min S-förening, att det är omöjligt att fatta beslut enligt andan i betänkandet. Hela frågan om ekonomiskt och annat stöd till unga med funktionsnedsättning måste utredas vidare.
Bilderna här ovan är tagna vid gårdagens styrelsemöte - som vanligt en trevlig tillställning. Den enda person, som inte är medlem i S är den unge mannen i Ewonnes famn. Han heter Arvid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar